additív színkeverés | Összeadó színkeverés. Ha az összes színt
összeadjuk, akkor fehéret kapunk. Lásd még RGB színmodell |
Bitmap színmodell | Ez a bittérképes grafika 1 bites mélységű, vagyis fekete-fehér. |
CMYK színmodell | A színeket három alapszín, a cián vagy zöldeskék (Cyan), a bíborvörös (Magenta), és a sárga (Yellow) szubsztraktív (kivonó) keverésével állítjuk elő; mivel így a fekete szín nem állítható pontosan elő - és egyéb gyakorlati okokból - a fekete színt (blacK) hozzávesszük az alapszínekhez |
fehéregyensúly | A fehéregyensúly azt jelenti, hogy a kép fehér részein az alapszínek milyen súllyal vesznek részt. Ha nincs egyensúly, akkor az eredetileg fehér szín valamilyen árnyalat felé eltolódik. |
felbontás | A sorokban, ill. oszlopokban levő
képpontok száma (a kettő szorzata a digitális kép képpontjainak vagy
pixeleinek a számát adja meg Nagyobb felbontás nagyobb képméretet eredményez. |
fényerősség | A szín relatív világossága vagy sötétsége, vagyis helyzete a tökéletesen fehér és fekete között. |
gamma | A kép középszürke tónusainak világosságintenzitása. |
Grayscale színmodell | Szürkeárnyalatos színmód. A feketétől a fehérig a szürke 256 féle árnyalatát képes ábrázolni. |
HSB vagy HSL színmodell | Egy szín a fényerõ (Luminance / Brightness), telítettség (Saturation), és a színárnyalat (color Hue) segítségével adunk meg |
kontraszt | A képet alkotó sötét és világos részletek különbségének mértéke. |
paletta | Color LookUp Table; a paletta egy kódolási táblázat, a képernyőn megjeleníthető színek halmaza |
pixel | Egyedi alkotóelemek, amelyek együttesen formálnak egy képet. |
pixelgrafika | Oszlopokba és sorokba rendezett képpontokból épül fel. |
RGB színmodell | A színeket három alapszín, a vörös (Red), zöld (Green) és kék (Blue) additív (összeadó) keverésével állítjuk elő. |
színegyensúly | A kép színeinek keverési arányát határozza meg vagyis azt, hogy a színpárokból (cián-vörös, bíbor-zöld, sárga-kék) melyik legyen a hangsúlyosabb. |
színezet, színárnyalat | A fény jellemzője, amelyet a látható spektrumban való helyzete szab meg. |
színmélység | Egy képpont által megjeleníthető színek
száma. Megadja, hogy az egyes képpontokhoz tartozó színeket hány biten tároljuk; például 8 bit (256 színárnyalat) HIGH COLOR 15 bit (215, azaz 37768 különböző színárnyalat) 16 bit (216, azaz 65536 színárnyalat) TRUE COLOR: 24 bit (224, azaz több, mint 16 millió színárnyalat) |
színmodell | Megadja, hogy az egyes képpontok színét hogyan kódoljuk |
szubsztraktív színkeverés | (kivonó) színkeverésnek is nevezzük,
amikor a fehér fényből kivonunk színeket (hullámhossztartományokat). Ha az összes színt kivonjuk, akkor feketét kapunk. Lásd még CYMK színmodell |
telítettség | A szín erőssége, melyet a szürkének a szín árnyalatához viszonyított aránya. |
váltottsoros kép | Grafikus fájlok optimalizálása a minimális letöltési idő érdekében. |
vektorgrafika | Matematikai leírással jellemzett objektumokból építkezik. |
világosság | A kép világossága azt határozza meg, hogy a színekben mennyi a fehér. |