Lackó béka oldala

TARTALOM

Általában a logo játékokról
Gyümölcsöskert
Kifestő játék
Kockakirakó játék

ÁLTALÁBAN A LOGO JÁTÉKOKRÓL

A GYEREKJÁTÉKOK-program olvasni, írni tanuló 4-6 éves gyerekek számára készült, Comenius Logo nyelven. 6 kis játékból áll, melyek a gyerekek olvasási készségét és logikai gondolkodását fejlesztik. A feladatok úgy vannak összeállítva, hogy az egyszerűeket egyre összetettebbek követik, ezáltal elérve, hogy a gyerekek figyelmét hosszabb ideig ébren tartsa, és a megoldáshoz szükséges lépések természetesen adódjanak számukra. Az olvasni tanuló gyerekek számára különösen a szókirakó játék nagyon hasznos. A vasútépítő játék egyes feladatai sok felnőttet is meggondolkoztatnak. Különösen jó egyes játékokban, hogy a feladatokat maguk a gyerekek hozhatják létre és adhatják fel egymásnak.

A GYEREKJÁTÉKOK-programot telepítve 2 ikont tartalmazó programcsoportot kapunk. Az egyik ikon (Gyerekjátékok) a játékokat indítja el. Erre az ikonra kattintva egy grafikus menüt kapunk, mely a 6 játék ikonját tartalmazza. A második ikonra (Gyerekjátékok beállítás) kattintva a GYEREKJÁTÉKOK alapbeállításait módosíthajuk.

Vissza a tartalomhoz

GYÜMÖLCSÖSKERT

Adott egy kis kertlabirintus gyümölcsökkel. Az a feladat, hogy a kis sünit irányítva összeszedjük a termést. Egyszerre csak három gyümölcsöt bír el a süni, így minden harmadik felszedett gyümölcs után ki kell őt vezetni a kertből. A süni irányítása egyszerűen úgy történik, hogy az orra előtt húzzuk az egérmutatót, az pedig követi. A gyümölcsök szedése egyszerűen a gyümölcsön való áthaladással történik. A későbbi feladatokban előírt a gyümölcsök sorrendje, a további feladatokban pedig a kertben még vermek is vannak, amelyekre lépve sünink a verembe esik. Egy még nehezebb változatban a vermek rejtettek.

Vissza a tartalomhoz

KIFESTŐ JÁTÉK

Adott egy kép, melyet ki kell színezni a megadott színekkel. A színeket kis színes körök, zászlócskák, majd a további feladatokban számok és betűk azonosítják. Az ecsetet a megfelelő színt ábrázoló kis téglalapra kattintva mártjuk a festékbe, és egy területet szintén egérkattintással festhetünk be. Ha jó színnel festünk, akkor a képen eltűnik a színt azonosító jel. Miután kifestettük a képet, kis animációt láthatunk.

Hal az akváriumban kifestés előtt

Hal az akváriumban kifestés után

Vissza a tartalomhoz

KOCKAKIRAKÓ JÁTÉK

Adott egy kis színes, kockákból kialakított mozaikszerű kép. Ezt a képet kell nekünk is különböző színű kockákból felépíteni. Egy olyan táblában dolgozunk, melyben egymás mellé 10 kockát rakhatunk, és egymás tetejére szintén 10-et. Ebbe a táblába kell a kockákat felülről “bedobálni”. A kocka vagy a tábla aljára esik, vagy valamelyik, már ott lévő kocka tetejére. A gyerekek gyorsan rájönnek, hogy szükség van az átlátszó kocka használatára is az építés során. Többféle kocka áll rendelkezésre. Ezek között a képernyő jobb alsó sarkában lévő kis ikonra kattintva lehet váltani. A program több kockaábrát tartalmaz, de a gyerekek maguk is szerkeszthetnek képeket a különböző fajta kockák segítségével, és ezeket el is menthetik a lemezt ábrázoló ikonra kattintva. Az elmentett ábrák beépülnek a többi ábra közé. A kis ollóra kattintva az éppen aktuális ábrát törölhetjük.

Vissza a tartalomhoz

További információk a Comenius Logo programról